internet advertising

פרסום באינטרנט – במת פרסום אינסופית

על פי סקר TIM לשנת 2008 למעלה מ-4 מיליון גולשים באינטרנט רק בישראל ומספרם בפועל עוד גדול יותר שכן הסקר נעשה בקרב האוכלוסייה היהודית בלבד ומתמקד בגילאי 13 ומעלה. בהשוואה לאותו הסקר אשר נעשה בשנת 2003, אז נמצא כי בישראל היו כ-2.3 מיליון גולשים באינטרנט מזאת ניתן להבין על הגידול המשמעותי בקרב הגולשים. האינטרנט הינו הבמה הפרסומית הגדולה ביותר כאשר עלויות הפרסום בה נמוכות מאוד בהשוואה לאמצעי תקשורת ופרסום אחרים, כגון טלוויזיה, רדיו ופרסום חוצות.


ההבדל בין פרסום באינטרנט לבין פרסום במדיות המסורתיות

ניתן לומר כי לערוצי המדיה המסורתיים, (טלוויזיה, רדיו, עיתונות כתובה, שלטי חוצות ואף מודעות מודפסות הנשלחות לתיבות הדואר), מאפיינים דומים מבחינות רבות.
בניגוד לפרסום באינטרנט, לכלי התקשורת המסורתיים יש שליטה קטנה ביותר לגבי קהל היעד אשר נחשף אליהם. לדוגמא: ניתן לפרסם מוצר בערוץ טלוויזיה ומכיוון שהוא מיועד לנשים בנות 40+ ולתכנן את שידורו לשעות הערב המאוחרות. אך לא ניתן למנוע מגברים בני 25 שצופים באותה השעה מלהיחשף לפרסום זה ואף גרוע מכך, לא ניתן להגדיל את מספר הנשים בנות 40+ שצופות על מנת להגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים. לערוצי הרדיו שליטה מועטה בדומה לטלוויזיה בעוד שלעיתונות הכתובה, שלטי חוצות ומודעות מודפסות אין שליטה כלל. כל האמור מצביע על היכולת ירודה למדידת יעילות הפרסום ובחינת מידת החשיפה כמו גם יכולת מיקוד ופילוח.

היתרונות הרבים של פרסום באינטרנט

פרסום באינטרנט, כמו גם קידום אתרים, אשר מטרתם העיקרית למשוך גולשים לאתר שלך שם הם יחשפו לשירותים, מוצרים או לתכנים המצויים שם, הינם בעלי יתרונות רבים בהשוואה לערוצי הפרסום המסורתיים:

  • פרסום באינטרנט הוא בר מדידה – את האפקטיביות קמפיין פרסום באינטרנט אפשר למדוד במספר דרכים שונות ולבצע שינויים בכל רגע נתון במידה והפרסום אינו משיג את מטרותיו.
  • לפרסום באינטרנט קהל אינסופי- בישראל לבדה יש מעלה מ-4 מיליון גולשים באינטרנט ומספרם רק גדל מיום ליום. אין ספק כי בנייה נכונה של תכנים פרסומים ובתוכנית נכונה של פרסום באינטרנט, ניתן להיחשף בפני ציבור עצום בפרק זמן קצר ביותר.
  • שליטה תקציבית – באינטרנט ישנם פלטפורמות שונות המאפשרות לשלוט בתקציבי הפרסום במדויק וגם בזמני הפרסום. פרסום בגוגל Adwords ניתן לקבוע את הסכום אותו מקצים לקמפיין, את זמני הקמפיין וכמובן את מילים/מודעות שאנו מעוניינים להופיע בהם.
  • פרסום באינטרנט בעל יכולת מיקוד ופילוח – פרסום באינטרנט מאפשר לעסק למשוך אליו גולשים אשר מתעניינים בתחום שלו במדויק ואולי אפילו כאלה שמחפשים בדיוק לרכוש מוצר שהוא מספק. במצב זה הפרסום ממוקד יותר באוכלוסיית יעד רלוונטית אשר בדרך אחרת לא ניתן היה לפלח אותה – לדוגמה: מי שמתעניין לרכוש מדיח כלים.
  • לפרסום באינטרנט חשיפה מיידית – הוספת תכנים לפרסום באינטרנט הינה קלה ומהירה לעין שעור בהשוואה לערוצי המדיה המסורתיים.
  • פרסום באינטרנט עלויות נמוכות – עלויות פרסום באינטרנט נמוכות בצורה משמעותית. בנוסף, מרבית המודלים לחיוב המפרסם הינם פר קליק, כלומר רק לאחר שגולש שהתעניין לחץ על הקישור. הדבר מאפשר תשלום עבור פרסום בפני לקוח מתעניין ולא עבור פרסום בפני כולם.
  • פרסום באינטרנט מאפשר ניתוח סטטיסטי להתנהגות גולשים – פרסום באינטרנט מאפשר בכלים שונים לקבל אינפורמציה משמעותית אודות מספר הגולשים, המאפיינים שלהם, התנהגותם, אפקטיביות הפרסום ועוד. כך למשל ניתן בזמן אמת לראות כי פרסום מסוים לא עובד, לבצע שינוי באותו הרגע ולמנוע הוצאות פרסום מיותרות

פרסום באינטרנט הוא חלק מתהליך השיווק באינטרנט. הפרסום באינטרנט מתחלק לשני צורות פרסום נפוצות:

  • תשלום לפי לחיצה (PPC): כלי זה מתמחר את עלות הפרסום כפונקציה של מספר ההקלקות על המודעה ולמעשה מספר הכניסות שהקמפיין מביא לאתר האינטרנט שלך.
  • באנר: כלי זה בדומה לפרסום רגיל הוא פרסום בתשלום באינטרנט. כלי זה בד"כ מוגבל בזמן ובעומק חשיפה באתרים שונים באינטרנט. כל אתר מתמחר את עלות הפרסום באופן שונה.

קיימת חשיבות רבה לתכנון נכון של הפרסום באינטרנט, הן מהצד היצירתי והן מהצד הטכנולוגי. צריך להתחשב במכלול שיקולים פרסומיים, כמו למשל ניסוח ועיצוב סיסמאות וסמלים, בחירת 'דובר' המעביר את המסר, ניסוח הטקסט ובחירה בתמונות וצבעים. כל זאת, תוך התאמה מלאה בין המרכיבים השונים למיצוב הארגון או המותג ולכן כדאי לבחור בחברה בעלת נסיון וותק בפרסום באינטרנט.