עיתוני חינם ההצלחה הגדולה

ההצלחה הגדולה של עיתוני החינם

עיתוני החינם הנפוצים בישראל כיום הם "ישראל פוסט" ו- "ישראל היום" המצליח ביניהם. בתחילת דרכם של העיתונים הללו, קוראים ואנשי תקשורת רבים לא לקחו אותם ברצינות יתרה, היות ולמילה "חינמון" יש קונוטציה שלילית של "בלתי אמין" וכמובן מה שניתן חינם אינו איכותי ויוקרתי במיוחד…

למרות החשיבה השלילית, עיתון "ישראל היום" הצליח לגייס לשורותיו כותבים מהשורה הראשונה, אשר עזבו עיתונים מתחרים ובחרו להצטרף לעיתון החדש. ככל שעבר הזמן, העיתון צבר תאוצה והצלחה בקרב קוראיו ונתפס כעיתון רציני ואמין, למרות בעליו היהודים הממנים והמזוהים פוליטית עם ביבי נתניהו. העיתון ישראל היום, הוא העיתון הנקרא ביותר בישראל (עפ"י סקר TGI)!

עיתון חינמי הוא עיתון שמחולק כמעט בכל מקום אפשרי – בבתי עסק, בתחבורה ציבורית (רכבות, אוטובוסים), ברחובות מרכזיים ואף נשלח קבוע לבתים של מנויים.
עובדה זאת יצרה יתרון משמעותי בחשיפה לקהל. למשל: לציבור הנוסע בתחבורה הציבורית ומחפש דרך להעביר את הזמן – העיתון אופציה מצוינת, משלב מידע ותכנים היכולים לעניין כל אחד. אפשר להגיד שהעיתון עובר "מיד ליד" ו"מנוסע לנוסע" וכך זוכה להגיע לחשיפה וקהל יעד גדול יותר מההדפסה בפועל.

בחודש הראשון של הקמת העיתון, שטחי הפרסום היו בחינם לטובת גופים שפועלים לטובת הציבור.
לאחר מכן, כאשר משרדי הפרסום הבינו את גודל הפוטנציאל של הפרסום בעיתון שזוכה לחשיפה גדולה החלו להופיע מודעות מסחריות שהם הדרך היחידה בה העיתון מייצר הכנסות. היום, הביקוש של המודעות פרסום בעיתון זה הוא גדול במיוחד, ואטרקטיבי לעסקים הרוצים להגיע לקהל יעד רחב, ללקוחות חדשים.