יחסי ציבור לתקשורת – אפשר לעשות גם לבד

יחסי ציבור בעיתונות – אפשר לעשות גם לבד

העסקת שרותי משרד יחסי ציבור היינה בגדר חובה בתמהיל השיווק של כל עסק מתחיל, חובה לצור מודעות למוצר או לשירות שלך. החיסכון הוא משמעותי ביותר ביחס לעלויות פרסום, כי תשלום לשירותי יחסי ציבור עבור כמה חדשים בלבד יחזיר אליך את ההוצאה  אם רק תקבל כתבה אחת בעיתון יומי, ואם כבר קיבלת חשיפה תקשורתית בכמה עיתונים גדולים במדיה הכתובה ובאינטרנט, כן אז הצלחת בגדול! הצלחת לצור עניין ציבורי ,בבידול וחדשנות. ללא ספק, הצלחת בבחירת משרד יחסי הציבור. לקוחות רבים, וותיקים או חדשים, קטנים או גדולים, תמיד נהנים לראות ברש גליי את שם חברתם או ציטוט של המנכ"ל על דעתו בנושא מסוים במדיה.

פעילות שוטפת של חברה יציבה ומצליחה, בד"כ חברות נותני שירותים עם לקוחות רבים וקבועים. אינם מצדיקים תמיד העסקת משרד חיצוני באופן קבוע רק כדי להופיע בין מפורסמים כסלב או ברכילויות שמתפרסמות בעיתונים. הרי לא בהכרח זה מניב תוצאות שמתבטאות ברווח כספי.  הרי ידיעה על הרחבת מחלקה או שינויי ארגוני אינה מהווה לרוב עניין ציבורי או סיבה מוצדקת להעסקת יח"צ בריטנר חודשי.

חשוב שלנושאים שיש בהם ערך תקשורתי כמו: תרומת חברתכם לקהילה, סיפור נוגע ללב של עובד בחברתכם, רכישת חברה נוספת שיש לכך השלכות צמחיה על חברתכם, או שירותים נוספים בעלי ערך מוסף עם חדשנות, מקרים ואירועים כאלו שאינם עניין שבשיגרה אך אינכם מצפים לגדילה בתוצאות מכירה מהם, אלא רק תדמית חיובית, בעניי מקורבים עובדים ולקוחות. לכך כן כדאי לנסות לקבל חשיפה תקשורתית בעיתונים ובאינטרנט, שהעלות עליהם כמעט אפס והתוצאות למיתוג חיובי רבות.

הצעתי הפרקטית ליחסי ציבור לבד ובעצמכם, הלכה למעשה!

להאציל סמכות לעובד/ת וותיקה ובכירה, עובד/ת בעל/ת כושר ביטויי גבוה בכתב, זוהי משימה קלה וחשובה, להעלות אייטם על הנעשה בחברה או בעסק, כדי שמדי פעם יעברו לרשימת תפוצה של אנשי תקשורת, ידיעות מעניינות לפרסום במדיות השונות והרלוונטיות עבורכם. רצוי שזו תהיה אותה העובד/ת שאחרא/ית על הזנת חומר ומידע באתר הבית של חברתכם. כל מה שעליכם לעשות זה לדאוג לרשימת העיתונאים מכל העיתונים היומיים הגדולים כמו: ישראל היום, ידיעות אחרונות, מעריב, דה מרקר, הארץ וכד' לפי נושאים ותחומי פעילות: כלכלה, תיירות, נשים וכד' ורשימת העיתונאים של מגזינים מקצועיים העוסקים בתחום הרלוונטי לדוגמא : העברת מידע לתקשורת על רכישת חברה נוספת – הודעה במייל לעיתונאים האחראים על מדורי כלכלה ועסקים. בעצם מכל תחום לפנות לעיתונאים הרלוונטים לגביו. ניתן להשיג מידע על כתבים באינטרנט (סקופר, יפעת ועוד) או במערכת העיתונים. בעידן של היום, כאשר כל מידע אנשים מחפשים באינטרנט, חובה לפנות לעיתונאים, ובלוגרים מאתרים גדולים ברשת כמו: walla ,themarker ,ynet, saloona, xnet, jpot, blogspot ,106il ועוד..

כמובן סוד ההצלחה לקבל חשיפה ופרסום בעיתונים תלויה בכמה גורמים: מידת החדשנות, מידת העניין והסקרנות שייצרת, בסוג הכתיבה, בעתוי הפנייה ובקשרים שפתחת עם העיתונאי כמו בכל קשר דו צדדיי.

אופן העברת מידע כתוב לתקשורת – יחסי ציבור לעצמכם

הכתב מקבל מאות מיילים מנציגי חברות כמוך ומייחצנים רבים לכן אתה חיב למשוך תשומת לב מירבית.

אתם נדרשים לצור ידיעות קצרות, תמציתיות, מעניינות,חדשניות ומושכות לעין בצרוף תמונה השווה אלף מילים. בעידן האינטרנט הכל נגיש מהיר ופשוט.

תתקשרו אחרי כמה ימים להתעדכן אם קבלו את הידיעה ומה הסיכויים שתקבלו חשיפה לכך, ומה עליכם לעשות כדי שהמידע יתפרסם בעיתון, הציעו ידע חשוב מתחום עיסוקכם שיכול לעניין את הציבור.

לסיכום – כתבת פרסום תדמיתית, ידיעה הנכתבת ע"י עיתונאי, יוצרת תחושת אמינות וזיכרון לטווח הארוך מצד הקוראים. יחסי ציבור קבועים עם משרד יח"צ מומחה הם שירות נפלא, להיות בחוד החנית ובתודעה קבועה אצל הצרכנים, במיוחד בשוק תחרותי.  אבל מה לעשות? לא כולם יכולים להרשות לעצמם משרד יחסי ציבור, והאמת לא כולם צריכים משרד יחסי ציבור, יש מוכשרים ויצירתיים שיכולים לעשות זאת לבד! מעבר לשיווק המוצלח וגרף המכירות העולה בזכות השירות, המחיר והמוצר.

בעידן של היום, הטכנולוגיות המתקדמות גורמות לכך שלכל חברה יש אתר(פרוספקט החברה) ולכל אתר יש מי שמעדכן מידע, מתחזק משפר ומגביר את הכניסות(הפצת פרוספקט החברה), אותו אדם בחברה שתפקידו לנהל תוכן באתר, להזין חומרים לאתר  כדי לקדמו ברשת, יכול לבצע ביעילות את יחסי הציבור (אין האוס)בנוסף לעבודתו השוטפת. בסופו של עניין, ההוכחה בפועל מראה שקיימות חברות רווחיות רבות שאינם מפרסמות באופן עקרוני בתשלום, ואינם מעסיקות משרד יחסי ציבור. יתרה מכך, קיימות חברות רבות הבורחות כמו מאש מאנשי תקשורת ומפרסום בעיתון ובכל זאת נהנות מהצלחה כלכלית וממודעות בקרב צרכניהם.

כתבה זו אינה באה לעסוק ולדון, מה הערך וכימות התועלות של יחסי ציבור, כתבה זו מציינת את האפשרות החסכונית והמהירה להפצה חד פעמית וחשובה להפצת מידע חשוב לתקשורת, פרסום כתבה ללא עלות כספית משמעותית.

יש לך מידע חשוב לפרסם בתקשורת? מעוניין לקדם זאת, אל תשכח כתבה ברשת נשמרת לתמיד, כתבה בעיתון נעלמת לתמיד.

חדשנות בתחום היחסי ציבור/פרסום.

בעידן הטכנולוגי, חיפוש מידע באינטרנט הפך להרגל צריכה בסיסי, כל דבר שאנו לא יודעים עליו, לא מאייתים אותו נכון, לא זוכרים אותו, ושפה שאנו לא דוברים, נמצא מענה באינטרנט, בעצם את רוב טכנולוגיות המידע אנו שואבים כיום מהאינטרנט. מחקרים רבים באקדמיה בודקים את התופעה החדשה מתחומים שונים. הרגלי הצפייה, חיפוש המידע, ההגמוניה של המידע, נושאים שטרם ספקו לנו את ממידי התופעה והמסקנות הגורפות של התופעה, דבר אחד ברור לאנשי התקשורת, סוציולוגים, ופסיכולוגים מקורות המידע ברשת משפיעים ומבווים ערוץ פרסומי חשוב ביותר.

היחצן הפך לפרסומאי החדש אשר חייב להכיר את כללי המשחק של השיווק, להכיר את תוכנת גוגל אנליטקס, קידום בגוגל וברשת החברתית, מעבר לתפקידו ומומחיותו כסוכן תכנים לתקשורת. מעוניין בהעברת מידע חשוב לתקשורת לא בריטיינר קבוע, יחסי ציבור נקודתי?

הפקת אירוע יח"צ – מסיבת עיתונאים, לבלוגרים וכתבי תחום העסק ברשת.

הזמנת כתבי התקשורת מהמדיות השונות, לאירוע ייחודי תוך יצירת תוכן אטרקטיבי. אפשר לבקש מאנשי הפרסום שלנו לצור לכם תוכן מעניין לאירוע , אליו נזמין את הספקים, כתבים ואולי גם לקוחות ( תלוי בצורך) בסיום האירוע כולם יכתבו על החדשנות אצלכם מזויות שונות, שלא תארתם לעצמכם. כן זה אפשרי,

משרד פרסום ברונשטיין, תמיד חושבים על מינימום עלויות ומקסימום תוצאות!!!