ההיסטוריה של העיתון

עיתון הוא כתב עט היוצא לאור ונקרא ע"י הציבור.
ההיסטוריה מלמדת שכבר במחצית המאה הראשונה לפני הספירה נמצאו כתבי עט הדומים לעיתונים שאנו מכירים היום.

בישראל, משנת 1863 יצאו עיתונים כשהראשונים בהם: "חבצלת", "הלבנון" ו"מוריה".
מתחילת שנות ה-20, החלו לצאת לאור בישראל עיתונים יומיים רבים אשר עם הזמן הלכו והצטמצמו וכיום ישנם 4 עיתונים יומיים מרכזיים : "ידיעות אחרונות", "מעריב", "הארץ" ועיתון יומי חדש יחסית (וחינמי) "ישראל היום".
ישנם גם עיתונים מרכזיים במגזרים שונים – עיתונים במגזר החרדי, במגזר הדתי, במגזר הרוסי.

העיתונים הם עסק מסחרי לכל דבר (גם העיתונים החינמיים) והכנסותיהם מגיעות בעיקר מפרסום בעיתונים.
ההבנה כי ציבור קוראים גדול קורא עיתונים באופן קבוע, מאפשר להבין כי הפרסום בעיתון כדאי מכיוון שהוא זוכה לחשיפה גדולה ובמקרים רבים גם למיקוד קהל יעד מסוים.
למשל – פרסום ליד מדור כתבות מסוים שקשור לנושא המודעה, יקלוט אליו קהל יותר מדויק ואיכותי אשר יש יותר סיכוי שהוא יעשה שימוש במודעה.

העיתונים – למרות התחרות עם מדיות אחרות, ממשיך וימשיך להתפתח ולשים לו למטרה להביא מידע אמין ורלוונטי הנשאר לאורך זמן אצל הציבור וכל עוד העיתונים ימשיכו להתפתח – פרסום בעיתונים ימשיך ויתפתח גם הוא.