עיצוב גרפי כשהלקוח רוצה למתג עסק מחדש

כשמדברים על נושא של עיצוב גרפי מדברים על מקצוע שמשלב בתוכו בין טקסט לבין תמונה או תמונות שביחד אמורים להעביר מסר או רעיון מסויים לצופה, המעצב הגרפי מקבל את החומר לידיו מאת הלקוח, הלקוח מספר לו על החברה, מראה לו את הלוגו אם יש, ומבקש מהגרפיקאי להמציא את החברה מחדש, להביא רעיונות שיעזרו למיתוג החברה, כל דבר שיכול לעזור ללקוח לתרגם את הרעיונות החדשים או המיתוג החדש למשיכה של לקוחות לעסק שלו, ובסופו של דבר להכנסת יותר כסף לקופת החברה.

הגרפיקאי שצריך לדעת את רזי הגרפיקה, טיפוגרפיה, קומפוזציה, לא יזיק אם יידע לאייר טוב, שילובי צבעים ומשמעותם, יצירה של קווים ישרים, מעניינים וחשיבה מחוץ לקופסא, אלו תכונות שיכולות מאוד לעזור לגרפיקאי לשווק ולמתג את העסק של הלקוח על הצד הטוב ביותר, הגרפיקאי יתשאל את הלקוח לגבי קהל היעד שהלקוח מעוניין למשוך לעסק שלו, האם מדובר באותו סוג של קהל יעד, או שהלקוח רוצה לפנות למגזרים נוספים, ואז זה אומר שאם מדובר במותג שדיבר עד עכשיו למבוגרים, כמו מזוודות עם גלגלים למשל, אז עכשיו הוא רוצה לפנות לצעירים יותר, ואז זה אומר לחשוב על כיוון של עיצוב גרפי שונה לגמרי, שונה לחלוטין ממה שהיה קודם.

כיוון שמדובר בקהל יעד מאוד ייחודי של צעירים, הצבעים המוקפדים השחורים והאפורים ואולי גם הכחול כהה שהיה עד עכשיו טוב לאוכלוסייה מסויימת, ייתכן מצב שלא יהיה כל כך טוב לאוכלוסיית החבר'ה הצעירים שבאמת כדי להבין מה שמעניין אותם, הצבעים, הצורות הבדים, מחירים, עדיף אולי להיפגש עם כמה מהם, אולי אפילו לעשות מן קבוצת מיקוד של חבר'ה צעירים שיספרו מה הם היו רוצים שיהיה במזוודה שלהם, איך הם היו רוצים שהיא תעוצב מאילו חומרים, באילו צורות, אילו צבעים מוצאים חן בעיניהם מה יותר משמח אותם, מה פחות, אולי אפילו מזוודות עם הדפסים יכולים לבוא בחשבון, אז צריך לחשוב אילו הדפסים הם אוהבים, יש חיות, ויש לבבות ויש צורות ויש סגנונות אר-דקו ואולי וורהול המפורסם שעשה ציורי אנשים עם נקודות קומיקס כטקסטורות על פניהם.

כל הדברים הללו ועוד צריכים לבוא בחשבון כשלקוח מבקש לעשות עיצוב גרפי מחדש לעסק שלו על מנת להרחיב את מעגל הלקוחות שלו. כל החומרים שנאספים והמסקנות שהוסקו מקבוצת המיקוד צריכים לעזור למעצב הגרפי להבין יותר על מיתוג העסק ועיצוב גרפי מחדש עבורו.

הגרפיקאי לא עובד לבד

הגרפיקאי לרוב לא עובד לבד, יש תמיד דבר שאפשר לעשות בשם חלוקת סמכויות, במקום שהעיצוב הגרפי ייעשה רק על ידו והוא בנוסף צריך גם להביא את החשיבה הגרפית שלו לידי ביטוי, הגרפיקאי יכול להעסיק בנוסף בעל מקצוע נוסף שהוא הביצועיסט, הביצועיסט לוקח את האיורים והטקסטים וכל אלמנט אחר שקשור לעיצוב הגרפי שביצע הגרפיקאי, ונעזר בהם לבנות פרוייקט במחשב באחת מהתוכנות המבוקשות, פוטושופ, אילוסטרייטור אינדיזיין ועוד, חשוב מאוד שהביצועיסט יידע לעבוד עם התוכנות הללו ולהפיק עבודות טובות ויעילות מכיוון שהגרפיקאי צריך אותו לבצע את הרעיונות שיש לו לבניית הפרוייקט עבור הלקוח.

הלקוח הגיע אל הגרפיקאי ביקש עיצוב גרפי של ניירת משרדית, הלקוח מוסר לגרפיקאי את הלוגו, מוסר לו את הצבעים, המידות למה שהוא צריך בניירת המשרדית, לרוב אם מדובר בנייר מכתבים הגודל הוא A4 אם מדובר במעטפה סטנדרטית מאורכת הגודל הוא 23X11 ס"מ, באם מדובר בכרטיסי ביקור הגודל שלהם הוא 9X5 ס"מ יש גדלים נוספים אבל אלו הם הסטנדרטיים. עם כל המידע הזה, הגרפיקאי בונה מספר סקיצות על מנת להתאים עיצוב גרפי טוב עבור הצרכים של הלקוח, כשהגרפיקאי מתחיל לעבוד ולפתח סקיצות, עדיף שהעיצוב הגרפי שלהם יהיה שונה, כדי שללקוח תהיה אפשרות לבחור בכיווני עיצוב אחרים, במקום באחד מסויים, תמיד חשוב שיהיה גיוון. ברגע שהלקוח בוחר בכיוון גרפי מסויים, זה הקו שאיתו ילך הגרפיקאי והוא מעביר את הפרוייקט עם כיוון החשיבה שהוא רוצה לביצועיסט.

הביצועיסט מקבל את החומר לידיו, עם הנחיות ברורות מה בדיוק הגרפיקאי דורש שיעשה בכל אחד מהאלמנטים של ניירות המכתבים, מה לעשות במעטפה, בנייר המכתבים בכרטיס הביקור וכ'ו. ביצועיסט טוב חייב לדעת את כל נושא הניירת המשרדית וההבאה לדפוס כי ככה הוא חוסך המון זמן לגרפיקאי שיצטרך להסביר לו באיזה גודל לעשות כל דבר. אז חשוב שהוא יידע, האלמנטים שהגרפיקאי מוסר לביצועיסט הם בעיקרון כבר אלמנטים די סגורים מבחינת העיצוב הגרפי שלהם, כלומר הוא ביצע את המיקום בחר את הטיפוגרפיה המתאימה, מיקם את הפונט בגודל שנראה לו יתאים לפרוייקט והוא מעביר את כל העיצוב לביצועיסט, דרך מערכת תקשורת מחשבים שנותנת לביצועיסט לראות את קבצי הגרפיקאי ולהיפך.
הביצועיסט מקבל לידיו את הפרוייקטים המעוצבים והגמורים, הוא רק צריך להביא אותם לתוכנה, לוודא שהם ממוקמים נכון בגדלים של המעטפה, ובנייר מכתבים ובכרטיסי הביקור, ודואג להכין את הכל לדפוס, הכוונה לוודא שהצבעים נראים טוב וכמובן לסמן סימני חיתוך שיסמנו לבית הדפוס היכן יש לחתוך את הנייר.

באדיבות מכללת סולו לימודי עיצוב גרפי | Online Graphic