טיפים לכל מקדם ובונה אתרים

חווית המשתמש – קידום אתרים טיפים לכל מקדם ובונה אתרים

לפי החוקים החדשים של גוגל הבנו כבר שהוא מתייחס לכל הנושא של חווית הגולשים כפרמטר מאוד חשוב אז רגע אחד לפני שאתם מעצבים אתר או מתחילים במלאכת בניית האתר החדש ללקוח שלכם כדאי לכם לקרוא כאן טיפים מרכזיים בעיצוב שיעזרו לכם איך צבעים עובדים עלינו, מהם גורמים לנו להרגיש, איך לתפוס את האמון של הגולש מהרגע שהוא נכנס לאתר ולגרום לו להמשיך לשוטט באתר, הרי זמן שהייה דיברתם לא? חווית המשתמש קבעתם לא?

יכול להיות שהטיפים כאן קצת יצבטו לכם בלב כי אתם לא מעצבים אך אין מה לעשות גוגל צדק שוב מי שקובע היום מה קורה ואיפה אתם תהיו ממוקמים בגוגל זה אך ורק הגולשים.

האם הכי חשוב להיות מקום בגוגלואיך זה מתקשר לחווית המשתמש?

כולם רצים למקום ה1 בגוגל הרי זה מאוד נכון ומאוד אפשרי הרי זה רק אלגוריתם, שאלתם את עצמכם איך האתר נראה ואיך זה בעצם קשור ליחס ההמרות שיש באתר? מאוד פשוט אתר שנראה רע מוכר פחות אתר שנראה טוב מוכר יותר פה נכנס חווית המשתמש למשחק, כולם מדברים על הנושא הזה ולתמצות זה פשוט מאוד איך הגולש מרגיש שהוא נמצא באתר שלכם ולאו דווקא כמה קל לו להגיע לכל מקום ובאיזה מהירות, אלה איך הצבעים מבחינת עיצוב גרפי מדברים אליו ומה הם משדרים הן מבחינת ההרגשה והן מבחינת האמינות.

בטח אתם שואלים את עצמכם מה הקשר בין אמינות וצבעים? מאוד פשוט צבעים וגרפיקה שמעוצבת בצורה מקצועית משדרת יוקרה ואמינות, אם תקנו לוגו ב50 ש"ח שנראה זוועה ככה גם המכירות שלכם יראו אז זה כבר לא משנה אם אתם מקום 1 או 3 מי שמשדר נכון לגולשים שלו מוכר יותר. מי שנותן את האתר שלו למעצבים מקצועיים ומשלם ביד נדיבה יקבל בעתיד את התמורה שהושקעה מההתחלה.

האם בונה אתרים הוא מעצב אתריםאולי תרימו גבה אבל האמת עושה את העובדה

לעתים מתבלבלים בין שני העולמות של עיצוב אתרים לבין בניית אתרים, בונים לא יכולים להיות מעצבים וכך גם ההפך, אם מתייחסים לזה ככה הפעילות באתר עם החוויה של הגולש מגלים שלא תמיד בונה האתר או המתכנת שלו יכול לקלוע ישירות מה צריך שיהיה הן מבחינת הצבעים והן מבחינת עיצוב הלוגו.
פה נכנסת לדוגמה השיקול של טעינת עמוד לדוגמה שיש לה משקל מאוד חשוב בקידום בגוגל, המתכנת ישאף תמיד למשקל נמוך ואילו המעצב ישאף לאיכות גבוה ואיכותית יותר מה שאומר שאתרים רבים מעדיפים תמונות ירודות מבחינת המשקל שגורמות לתמונה להיראות מפוקסלות ולא ברורות מה שגורם לגולש להבין בדקה וחצי שהוא באתר שהאתר הזה לא ממש מקצועי עם איכות ירודה של גרפיקה מעוצבת ופה בדקה אחת איבדתם מכירה או ההמרה בשפה של מכירות באתרי אינטרנט.

איזה תמונות גרפיות יכולות להיות כבר באתר? כפתורי ניווט גלריה של אנשי הצוות, מצגת של מוצרים ועוד אין סוף דוגמאות, לתפקיד הזה מומלץ לתת יד למעצב שבעיטור פשוט יכול לתת את היד המלטפת בעיצוב שלה זקוק כל גולש.

תמונות עם כפתורים מעוצבים – באנרים סטטיים מתמונות ופרסומת מיושן!

תמונות ועיצובים זה עיצוב מיושן, העומס שיש באתרים כדי לצעוק מכל כיוון בדף אחד על כל האינפורמציה שיש באתר טעות גדולה, מאוד מלחיץ גולשים להיות בתוך עמוד ולהיות לחוץ שיש לו עוד מאה כפתורים מכל כיוון שהוא צריך ללחוץ עליהם כדי להיות מעודכן, זה בדיוק כמו שאתם נכנסים לקנות מוצר חשמלי או בגד שמישהו עומד לכם על הראש ומנסה לדחוף לכם מוצרים בכל הכוח, הרי אתם לבד יודעים ללכת לכל נישה ואגף אם היתם רוצים, ואם אתם סתם רק כדי להתסכל בכייף שלכם, אותו דבר היום באתרי אינטרנט ולזה בדיוק גוגל מתכוון שהוא מדבר על חווית המשתמש, שמרו על סדר הראו את הקטגוריות אך אל תצרו חוסר סדר באתר ותעמיסו עם מאות קישורים ותכבידו על הגולש כדי שיגלול כל כך הרבה למטה כדי לקבל את המידע שלו.
כל הפתיח של האתר זה או פרסומות או כל מיני קישורים שהוא צריך להיות מודע להם, אנשים לא מטומטמים והם יודעים לחפור באתר אם המוצר שלכם אכן מעניין אותם. לחץ באתר עם עומס של קישורים או נתונים לא רלוונטים לפעמים מלחיץ ומבריח גולשים, אם נבדוק בחו"ל באירופה לדוגמה את האתרי אינטרנט נראה שהאתרים מאוד מנימליסטיים ואפילו ריקים לעומת האתרים הישראלים, וזה מה שנקרא ריק וערום אך מוכר יותר, תהיו ענייניים תחלקו לפי קטגוריות ותנו בכל קטגוריה את כל מה שצריך אנשים יודעים לשוטט ויודעים בדיוק לאן ללכת כדי לקבל את המידע, השקיעו בעיצוב נכון עם צבעים נכונים שיעבירו את המסר הנכון וכך הגדילו את יחס ההמרה באתר שלכם.

צבעים וגרפיקה וקטורית מה שהולך אפילו שלא נעים לשמוע הדור החדש בעיצוב קובע

לא נעשה לכם שיעור בעיצוב גרפי אבל גרפיקה וקטורית בקצרה זה צבעים מלאים נקיים על בסיס שטח מלא של צבע ללא אפקטים ללא ריכוך של צבעים יורדים בגבולות האלמנט ניקיון וכמובן ללא פיקסלים מיותרים ולא נחוצים באתר, גרפיקה הוקטורית הנה רוב העיצוב של הפיסבוק או יוטיוב וגוגל בכללותו כולו מעוצב עם וקטורים ורוב האתרים הנחשבים כיום, המעבר לגרפיקה מעוצבת על בסיס שטח מלא ולא על ידי פיקסלים מאפשר לאתר להיות נקרא בצורה קלילה ולא כבדה מבחינת טעינת הדפים כך שמרוויחים גם את הקידום וגם את חווית המשתמש.

פלאש לא אוהבים אבל כן חשוב שיזוז בעינייםעוברים לHTML 5 ולא חוסכים

כמה מילים על פלאשים ובאנרים, הפלאש אמנם מאותת שהוא כבר לא קיים אך האם זה נכון? האם כולם גולשים רק מניידים ומה עם התחליף של הHTML 5 שמאפשר לעתים כמעט את אותה הטכנולוגיה שהפלאש מציע, גולשים בכלל וגם אתם אם תסתכלו על זה בעין יפה רוצים קצת אינטראקציה שדברים יזוזו לנו בעיניים כדי שהאתר לא יהיה ריק וכן ידבר עלינו.
הטכנולוגיה החדשה עם גלריה מעוצבת המכילה תמונות נקיות באיכות גבוה עם משקל נמוך ישדרגו את האתר ויגרמו לו להראות ליגה בנלאומית, אז אל תישארו מאחור כן תשקיעו בעיצוב ואתו יחס ההמרה יעלה הרי לא לזה הכוונה שלכם שבניתם אתר מקצועי? הניקיון באתרים והמינימלסיטיות זה מה שהולך לשלוט בשנים הקרובות זה כבר כתבנו אך עם אלמנטים נקיים בלי עומס בצדדים והתמקדות של הגולש כל פעם בנושא חדש בדף שלכם ישפר פלאים את חווית הגלישה ואת כל הפרמטרים החדשים בקידום אתרים.

טיפים בעיצוב אתרים – צבעים איך עובדים על בני אדם הפסיכולוגיה של הצבעים והמוח

כמו שהתאמה של בגדים כל דבר נראה על שחור מדהים ככה גם הצבע הלבן שמשדר ניקיון ומלכותיות, לכן ברגע שאתם בוחרים איך ובאיזה צבע לעצב את אתר האינטרנט שלכם נתן לכם מספר טיפים קטנים שיעזרו לכם לבחור מה מתאים למה. סיפור קטן ואז נמשיך, בוא נגיד שאתם הולכים למסעדה שמציעה אוכל חם לאורחים שלה וכל המסעדה בצבע כחול הייתם מרגישים שם בנוח? לא נראה לנו צבע כחול דוחה אוכל חם ומשדר על קרירות מתאים יותר לגלידות או לחברת ניקיון, אותו הדבר הגולש שלכם אם הצבע של האתר לא מתאים לקונספט ולאווירה הנכונה שהמוצר משדר תפסלו באותו הרגע שהגולש יכנס ושוב איבדתם עוד מכירה שהייתה יכולה להיות.

צבע מסוג כסף ידבר על מלכותיות, כסף היטקיסטיות וחדשנות מתאים לאתרים עם רצון לנוכחות ואמינות על ידי הגולשים.

הצבע השחור – מוסדיות, חוזק ויוקרה
ירוק וגווניו – עממיות מסורתיות שקט וניקיון
כחול – תכלת – טכנולוגיה, חדשנות, עתיד המחר, אמינות
בז וחום – מקוריות, שייכות , משפחתיות
שזיף וסגול – צבע של מלכים בעבר, מדבר על מלכותיות נוסטלגיה וצמיחה
צהוב – טבע, חמצמציות, תעוזה, אור
סגול – ורוד – חושניות, רומנטיקה, נשיות, דרמתיות ומשחק

אלו רק דוגמאות קטנות למה שהמעצבים גרפיים מחליטים רגע לפני שהם בוחרים איזה גוון להתאים אם גוון אחר ומה בעצם הוא יעשה לגולש שלכם, לא נשכנע אתכם רבות אבל בסקירה קטנה של אתרים בינלאומיים תוכלו לראות איזה צבעים ולמה בחרו צוות העיצוב שלהם. מעצבים וגרפיקאים שלומדים שנים כדי להיות הפנים שלכם יוכלו להתאים לכם כל צבע ורעיון על פי הקונספט של המוצר שלכם, לפעמים ברגע שמחליפים עיצוב או מורידים חומרים מעמוד מסוים משתנים יחסי ההמרה באתר פלאים, בדקו איך האתר שלכם נראה לעומת אחרים אם אתם שבעי רצון מהמכירות אל תשנו כלום, אם אתם רואים שיש לו פונטציאל הרבה יותר ממה שהוא כיום התחילו ושנו את זה כבר היום בסופו של דבר אתם אלה שבוהים ובוחנים את האתר שלכם כל יום.

אודות הכותב: חנוך סולומוביץ מנהל מכללת סולו ללימודי עיצוב גרפי http://www.onlinegraphic.co.il ואדמין של קבוצת הפייסבוק הגדולה בישראל בתחום עיצוב גרפי.